Sömn

0kommentarer

Idag sov jag till halv 11 och Penny till 11. Så skönt med sovmorgon! Det unnar vi oss nu när stora tjejen är hos sin pappa. Michael har tydligen varit inne och puttat på oss redan vid halv 10, utan resultat. Pussat, säger han, men det borde jag ju ha kommit ihåg...
 
Nu ska jag göra det oförlåtliga, det som borde resultera i spöstraff bland småbarnsföräldrar, klaga på en bebis som sover hela natten.
 
Vi har dock ett problem på kvällarna. Hon vill inte sova förrän vid 23. Hur vi än försöker vyssa och natta, så somnar hon max 20-30 min för att sedan vakna igen. Så håller vi på hela kvällen till 23, då hon stensomnar och sover sedan till 11, men en kort ätpaus vid halv 7.
 
Vi behöver ju kvällarna, om så bara en timme eller två, för att varva ner och samla energi. När hon nu sover så bra (12 timmar per natt!) så borde man kunna skjuta på tiderna till 21-9 eller allra helst 20-8 (okej då, 19-7 funkar väl...)? Hur gör man?
 
Men överlag är jag ju så klart superglad och tacksam för att ha fått en sovbebis. Jag håller verkligen tummarna att det håller i sig. Elsalie började vid tre månader att vakna varje timme på natten. Penny är tre månader idag. Så jag är beredd på att det ska förändras, men än så länge så är hon ju väldigt lik sin mor. Kväll är partytime och på morgonen sover man!
 
 

Kommentera

Publiceras ej