Mitt år i bilder

1kommentarer

 
Eftersom jag ändå är parkerad i sovrummet den här kvällen med endast iPad som underhållning, så kan jag ju bilddokumentera mitt år. Så nu ska jag välja och vraka bland ipadens alla 45 bilder (varav hälften är tagna av Elsalie och föreställer olika stilleben i vårt hem, typ ett stolsben i motljus. Mycket konstnärligt). Håll till godo:
 
Januari
- Nygravid, illamående och ensam flyttade jag in i nya huset. Mamma tapetserade och jag fick buk.
 
Februari
- Michael kom äntligen hem, vi var på tidigt ultraljud och en mysig helg sov kusin Emilia över.
 
 
 
Mars:
Rutinultraljud, Jossan fick hänga på istället för Michael. Jag och Elsalie hängde i uterummet aka dansrummet och det blev påsk.
 
 
 April:
- jag började blogga, Mustangen kom fram, vi åkte till Frankrike och bokhyllan blev färgsorterad.
 
 
 
Maj:
- Jag kände mig enorm och gruvade mig inför sommaren. Jag grejade i trädgården och kände mig händig.
 
Juni:
- Semester i Stockholm, midsommar och sista dagarna på jobbet för min del.
 
 
Juli
- Solen stekte. Vi hängde på altanen och i havet, min rygg brändes men magen förblev vit under tankinin.
 
 
Augusti
- Vi väntade och väntade. Åt fiskbullar och väntade. Byggde lekstuga och byggde kroppshydda. Elsalie och Michael vulle kräma ut det sista av sommaren, jag ville bara sprättas upp.
 
September 
-Så kom hon äntligen, vår lilla tjej. Bebisbubblan omslöt hela månaden.
 
 
 
 
Oktober
- Vi njöt av vädret och Penny. Vi njöt mindre av köksrenoveringen och att byta värmepump, men det var skönt när det var färdigt.
 
November
-Firandets månad. Elsalie och Michael fyllde år och vi döpte Penny
 
 
December
- Vi bakade i tomtekläder, målade en vägg i köket, firade lucia, jul och tog selfies medan vi FaceTime:ade med Michael.
 
 
 

1 kommentarer

Nina Johansson

03 Jan 2014 20:12

Vill bara säga att jag blir så sjukt imponerad/stressad av att lyckas komma ihåg så mycket om vad som hänt under året att jag inte lyckats få till ett eget inlägg på en hel vecka! Själv tänkte jag skriva om att jag fått en bebis - tills jag kom på att han föddes 2012. Suck...

Svar: Man hinner med mycket under maratonläggningar...
Cissi

Kommentera

Publiceras ej