Jobbig morsa

0kommentarer

Idag kom Elsalie hem! Som jag har längtat! Jag hade bestämt mig innan att nu ska vi minsann minska på iPadandet och göra mer mysiga saker tillsammans. Leka, pussla, spela spel och läsa sagor. Vettiga saker.
 
Jag hade dock underskattat hennes längtan efter ipaden och hennes planer var alltså motsatta. Det var så otroligt underhållande hur hon hela tiden försökte värja sig mot mina "käcka" förslag för att få kolla på ipaden istället. Hur hon försökte kollra bort mig.
 
tex:
cissi: - Vi kan väl spela ett spel nu en timme tills Penny vaknar. Då kan jag börja laga mat och du kan kika på ipaden under tiden maten blir klar?
 
Elsie: - Jag har en ide. Du kan ju väcka Penny nu och laga mat, så kan jag titta på ipaden istället!
 
Efter mycket övertalning spelade vi Lusen ett tag och nu efter maten sitter hon djupt försjunken. Elsalie vs. Cissi 1-0
 
Ja ja, jag går väl och väcker Penny istället. Hon är ju ett säkert kort, hon vill alltid hänga.

Kommentera

Publiceras ej