Bajsbonanza

0kommentarer

Eftersom vi har förärats med en dotter med lite långsam matsmältning så har vi då och då bajsdagar. Idag var en sådan dag.
 
Michael hade shoppingdag med sin mormor och jag hade planerat så mycket jag ville göra medan Elsalie var på förskolan. Redan efter frukost satte dock Pennys mage igång och jag fick vinka hejdå till promenad, träning, att kika i presentaffären i Onsala som jag fortfarande inte besökt, titta in på nya thaimassagestället för att kolla om det är happy ending-fritt, köpa ingridienser till lussekatter och framför allt duscha.
 
Så istället har jag bytt blöja efter blöja och däremellan matat en otroligt hungrig bebis.
 
Temat för dagen fortsatte även när jag hämtade Elsalie från förskolan. När vi kommit en bit på väg hemåt, hon på spark och jag med barnvagnen, fick vi vända och rusa tillbaka till förskolan för toalettbesök. Hon som så tydligt lovade innan vi gick därifrån första gången att hon inte behövde kissa. Helt sant, hon behövde inte kissa. Jag glömde ju att fråga om hon behövde bajsa. I min enfald trodde jag att det var inkluderat. Absolut inte, förklarade Elsalie.
 
Jag vet, vi småbarnsföräldrar kan inte sluta prata om bajs. Men det är ju så stor del av vårt liv. Några yttepyttesmå tarmsystem kan rubba hela vår dag.

Kommentera

Publiceras ej