2013

0kommentarer

Nu har jag tänkt i flera veckor att jag ska försöka sammanfatta 2013 till och med slänga in lite bilder, en för varje månad. Men så kommer liksom livet emellan hela tiden. Nu snor jag en sådan där lista som finns på alla bloggar istället. Here we go!
 
Hur var ditt 2013?
Helt otroligt händelserikt med flytt till Onsala, graviditet och så förstås ljuvliga Pennys ankomst.
 
Blev du kär i år?
Ja, i Penny. Jag har sedan tidigare två livskärlekar; Elsalie och Michael. Nu har jag tre!
 
Vad önskar du att du hade gjort mer under 2013?
Ätit mer vattenmelon. Jag hade sådant sug, men det är ju så drygt att kånka hem från affären. Rensat i garderoben hade jag ju också kunnat göra, inte bara skyffla undan allt i väntan på att bli av med gravidmagen. Nu måste jag ju ta tag i det i vår.
 
Gjorde du något du aldrig tidigare gjort? Jajamän, jag började blogga. Och gillade det!
 
Vad önskar du att du gjort mindre under 2013?
Spelat Candy crash. Jag kunde ju också struntat i någon av de där tusentals chokadkakorna som jag åt.
 
Vilket datum kommer du att minnas bäst?
10:e september så klart! Penny kom med dunder och brak när jag i princip gett upp hoppet. Så sjukt glad att det inte blev den 11:e, pga klangen i det datumet.
 
Vilka umgicks du med mest?
Familjen så klart! Och Jossan och Nina.
 
Bästa minnet från 2013?
När Elsalie kom till bb och träffade Penny för första gången. Vår familj var samlad!
 
Var det något du saknade 2013 som du hoppas få 2014?
Tid, ork och pengar. De gyllene tre som så sällan infinner sig samtidigt.
 
Var du gladare eller ledsnare än 2012?
Om man räknar sista delen av året så var jag mycket gladare!
 
Vem/Vilka saknade du?
Mina kompisar som numera alla bor längre bort än "bara komma förbi på en kaffe".
 
Största misstaget? Att äta yoghurtbaserad smoothie på vår spa-vistelse trots tillfällig överkänslighet mot yoghurt under graviditeten. Inte trevligt att kräkas tills jag fick näsblod...
 
Tror du att 2014 blir bättre eller sämre än 2013? Bättre så klart! Vilken sjukt pessimistisk människa svarar sämre?? Det kommer bli ännu bättre för vi ska familja oss så in i helvete. Så kom an bara fredagsmys, familjeutflykter, skidresa, Kanarieöarnaresa, tidiga morgonstunder och vaknätter. Jag är redo!
 
Vad gjorde dig riktigt glad? Att förlossningen gick bra och att Penny var frisk. Att jag njuter av bebislivet till skillnad mot den första gången.
 
Bästa månad?
September! Äntligen kunde jag njuta av det fina vädret och allt var härligt!
 
Vad kunde du gjort bättre?
Varit en gladare mamma åt Elsalie under graviditeten, men men...Slutat spela Candy crash!
 
Hur skulle du beskriva din stil under 2013? Rymlig! Mycket trikå. Färgglatt. Klänningar.
 
Vilka länder besökte du?
I år blev det en liten tripp till Frankrike i våras. En innan-bebis-weekend och rekande i för bröllop.
 
Hur kommer 2014 skilja sig från 2013?
Jag kommer inte vara gravid! Jag kommer vara föräldraledig hela året och Penny kommer förvandlas från dreglande bebis till en kapabel liten tjej. Förhoppningsvis hittar vi en plats och datum för giftemål också.
 
Vilket år det kommer bli! Mycket upprepande men få saker kan konkurrera med att få en ny familjemedlem. Gott nytt år på er, nu ska jag skala räkor!
 

Kommentera

Publiceras ej