Töntig morsa

3kommentarer

Jag har alltid tänkt att jag absolut inte ska vara en sådan där mamma som skryter över sitt barn. Att jag på något sätt står över sådant trams och rent objektivt kan diskutera Elsalie med andra....
....men som vanligt är jag precis lika töntig som alla andra. Idag hade vi utvecklingssamtal för Elsalie på hennes förskola och där sitter jag och kuttrar när hennes fröken säger något fördelaktigt. Sedan tävlar jag och hennes pappa med att komma med skrytinlägg över hur förträfflig hon är! Skämmes! Eller så är detta oundvikligt? Fröken är ju säkert van i alla fall med detta beteende.

På vägen ut överdriver jag dessutom min trevlighet och lägger allt tålamod jag har i rösten när jag ber Elsalie att hämta vantarna, så att vi kan åka hem. Allt så att fröken dessutom ska ge mig MVG i föräldraskap. Som att det är den minuten som avgör....

3 kommentarer

Evvis

08 Apr 2013 20:47

Jag trodde att man slapp sånt här utanför facebook och familjeliv men men... kom ihåg detta nästa gång hon gör sönder nånting! jag kommer iaf komma ihåg och påminna dig!

Västkustpojken

08 Apr 2013 20:55

Sjmanshustrun, känn inte så! Varje förälder älskar sitt barn och det skall dom göra skoningslöst även ifall barnet behöver sägas till då och då :) men fröken är säkert van och börjar nog bli trött att höra hur bra alla barnen är så hon tar fram sin professionella sida och ler och låter er prata klart så att alla blir glada. Tyvärr är det ju så att om inte föräldrarna inte är nöjda med barnets resultat så är det frökens fel och absolut inte barnets. Skickar med en länk som förklarar detta
http://25.media.tumblr.com/tumblr_lxczjoFAC41qcb5fko1_500.jpg

Svar: Ha ha, precis så är det tyvärr och jag vill ju vara mer som de 1961-föräldrarna minus den stränga tonen.
Cissi

Nina

10 Apr 2013 13:34

Och vi ska dit i morgon. Visst känns det som att man själv sitter och "uppför" sig, för att bli omtyckt som förälder. Jag får hålla nere skrytet. Svårt med våra überkids... :-D

Kommentera

Publiceras ej