Lyxlunch

2kommentarer

Idag har jag haft en lunchdate med Josefine och tänk vad lyxigt det känns. Att få prata i hela meningar tillsammans och kunna komma med långa utläggningar utan att bli avbrutna av något litet gryn som ropar. Eftermiddagen kändes mycket lättare!

Efter jobbet var det dags att hämta en Elsalie som inte hade sovit middag...snacka om att vara på ett minfält! Jag klarade dock att parera en lång stund, ända till bilen faktiskt. Sedan kom det, brytet. Elsalie hade bestämt sig för att sitta i baksätet, utan bilbarnstol. Inget kunde stoppa henne. Hon skällde på mig, grät och ignorerade i tur och ordning. 25 min minuter ägnade jag åt att förklara vad som händer vid en krock. Sedan tog min tålamod slut och jag hotade med polis/fängelse. Hon började vekna och då lägger jag in dödsstöten...jag berättade att hon absolut inte får något tuggummi när vi kommer hem! Oj vad den tog. Hon hoppade genast fram och satte sig, krånglade till och med in sig i bältet och lät sig snällt knäppas fast. Så ska en slipsen dras...prata förstånd, hota och sedan muta!

2 kommentarer

Nina Johansson

09 Apr 2013 19:43

25 MINUTER! Galet imponerad av ditt tålamod. Jag borde börja gå på lunchdater. Efter 2 minuter hade jag antingen satt mig på min plats och startat bilen och sagt "okej, stanna här då. Nu åker jag" eller möjligtvis bara satt henne i bilen och sagt att "det bestämmer inte jag, det bestämmer polisen!". Men så är jag en ganska hemsk morsa tror jag när tålamodet tryter. Eloge till dig... tror jag? : )

Svar: Men kom ihåg att fröknarna såg mig hela tiden....
Cissi

Evvis

09 Apr 2013 21:24

Galet fort det där skrytinlägget förbyttes mot småbarnsföräldrarnas verklighet.. i´m just saying!

Kommentera

Publiceras ej