Husmor i Valborgstvekan

1kommentarer

Jag har bakat! Det händer inte varje dag ska ni veta. Så nu är jag mycket stolt och mycket sugen...
 
Ok, skeden är min och jag har redan skrapat runt hela kakan för att få äta upp den överflödiga glasyren.
 
Imorgon är det Valborg. Firar vi det? Efter att jag blev "vuxen" så vet jag inte hur man gör med den här högtiden. Det var mycket lättare när man bara kunde klä sig alldeles för bart, köpa lite vin och göra en helkväll av det ihop med några kompisar. Men nu? Jag älskar ju idén om att fira in våren, men har inga bra uppslag. En eld på gräsmattan känns inte som min grej, någon kör som sjunger har jag inte och alkohol får ju vänta ett tag. Det enda som finns kvar blir väl att sätta på Håkan Hellströms nya skiva och skråla med. Hur gör ni?

1 kommentarer

Nina

29 Apr 2013 21:39

Ha ha. Kontrar du på hembaket? Kaka med glasyr är överkurs! Finns det ingen lapp på er lokala anslagstavla om majbrasa eller liknande? Det hade jag gillat. Och du - mjukglassen finns i butik från v. 19. Och med glassmaskin tog det bara en halvtimma. För det har ni väl? ;-)

Kommentera

Publiceras ej