Funkykidz

1kommentarer

Idag var det terminsavslutning på Elsalies dans och det kommer kännas tomt nu på lördagarna. Ska jag nu inte få röra mig som Karlsson på taket, kissa som en hund,svänga på svansen i kattdansen och flyga till fågelgrenen på flera månader?! Verkligen tomt!
Efteråt brukar vi, några föräldrar och barn som känner varandra sedan vi bodde på Asperö, käka lunch i Slottskogen på Villa bel Park. Trots otroligt låg kvalitet på maten (enstaka undantag) och stressad personal så har det blivit stammisstället. Så mysigt att hinnas ses en stund och prata ikapp (nåja läppläsa de andras konversationer medan man försöker styra undan olyckor, skära korv och svara på ett otal frågor av karaktären "varför har den tjejen klänning" och "är det lördag idag"). Tyvärr slappnade jag tydligen av i 2 sekunder för mycket och då passade dottern på att välta en stor utomhuskruka med påskliljor och en jävla massa leca-kulor. Tur att det finns hjälpsamma människor som kan tänka sig att ta paus i lunchen för att skyffla leca-kulor och jord med brickor en stund!

Nu har jag städat två badrum (sjukt nöjd över min flitighet) och inväntar syskonen med familj för en grillkväll.

1 kommentarer

Nina Johansson

21 Apr 2013 20:12

KLOCKREN beskrivning av hur man umgås med barn. Jag har inte avslutat en ordentlig mening hittills 2013 tror jag. : )
Men vilken kul dans ni verkar ha! I lördags "smet" vi från våran. Varken jag eller Maja vill gå... hon påstod att hon var sjuk och inte orkade och jag höll helt med om att det inte är bra att dansa när man är snorig. Så kul har vi på lördagar...

Svar: Vad synd att eran dans inte verkar så kul! Vi har varit jättenöjda med Funkykidz förutom att de promotar en svindyr avslutningsshow (med David Lindgren) hela tiden så att man ska känna dåligt samvete för att man inte betalar typ 6-700kr för en familj med en treåring som utklädd till katt eventuellt kommer att gå med på att dansa på en scen...vi hoppar över den.
Cissi

Kommentera

Publiceras ej