En smilande lögnhals

3kommentarer

Åh jag har just suttit som en quisling och fånlett mig igenom en finlunch med min grupp på jobbet. Vi skulle gratta en kollega som fyllt 50. På väg till lunchen slog det mig att jag glömt att lämna bidrag till presenten och då alltså inte heller finns med som namnteckning i det fina häftet hon får med allas grattisönskningar...faan! Jag hade ju till och med lagt in en påminnelse i outlook om det här förra veckan.
Nu satt jag där och lät mig väl smaka av bjudlunchen! Jag tog ju inte heller en oblyg bit av födelsetårtan. Jag började slappna av och tänkte att hon nog inte märker att jag inte finns med i häftet. Stärkt av tanken kramade jag henne glatt efteråt och berömde henne för sin, dagen till ära, fina outfit. Då kom det:
-åh, Cissi vart har du skrivit? Du brukar ju alltid komma med någon liten kul text....
Faan, faan, faan! Skamset fick jag erkänna att jag missat. Hon försökte släta över det hela med att säga att huvudsaken var ju att jag var där...

Nä, vad säger ni? Ska vi snart ta helg på det här?

3 kommentarer

Julia

19 Apr 2013 14:04

Så typiskt dig..jag kan se framför mig hur du satt på halvspänn hela lunchen och stundtals lyckades förtränga att du glömt bidraget. :)

Nina

19 Apr 2013 14:45

Oh, obekvämt. Lider med dig!

Evvis

19 Apr 2013 22:41

kan leva mig in i ditt tänk att du har klarat dig undan allt pinsamt! hahah pinsamt!

Kommentera

Publiceras ej