Biltema

2kommentarer

Suck, Biltema är verkligen helvetet på jorden för mig. För det första så är Hisingen helt omöjlig att hitta på. Efter 3(!) vändor i Tingstadstunneln så lyckades jag äntligen att välja rätt avfart. Väl där insåg jag att en solig söndag i april var det nog fler än jag som tänkte fixa lite med sin bil/mc/båt/moped/cykel/gräsklippare/vad faan som helst som man kan köpa reservdelar till och det var kö till parkeringsplatserna.
Väl inne insåg jag att jag måste köa med cirka 2000 stycken välgödda medelålders män  som egentligen "vet allt" men ändå måste ställa sig i kön till informationsdisken för att få nöjet av att "sätta dit" stackars helgjobbande, finniga studenter. Åh, som de njuter när de svänger sig med diverse facktermer och ber om råd som de sedan förkastar.
Jag skulle ju köpa bromsklossar och visste inte ens i vilken storlek dessa kunde tänkas vara(alltså kunde jag inte gå längs gångarna och leta mig fram), fick snällt vänta på min tur. En man som såg sin chans att hjälpa en mindre vetande kom fram och frågade vad jag letade efter. När jag sa bromsklossar, skrattade han till och sa överlägset:
-Då får du nog leta länge, det heter faktiskt bromsbelägg. 
Jag fick på allvar lust att sparka honom, men det hade nog verkat konstigt i hans ögon. Han var ju så snäll och hjälpte mig....
 
Nu är jag hemma och har ju faktiskt fått med mig både bromsBELÄGG och stolar hem. Kan hända att några saker utanför shoppinglistan slank med också...men man räknar väl alltid med cirka 1000kr som startavgift på IKEA för att bara passera?

2 kommentarer

Västkustpojken

08 Apr 2013 13:41

Haha roligt inlägg, men att åka till Biltema på en söndag när alla de här välmående medelåldersmän som gör allt för att slippa trängselavgiften flockas där. Det är ju upplagt för en historia! :D

Hoppas att få läsa fler i framtiden, lycka till med bloggen!

Sjömansmannen eller sjömanshustruns man?

09 Apr 2013 11:39

Jag som älskar att gå på biltema...

Svar: Ja, sa jag inte något om välgödda, medelålders män? (Öppet mål)
Cissi

Kommentera

Publiceras ej