Stor nu

0kommentarer

Vet att jag inte borde avslöja exakt hur ansvarslös förälder jag är men, men... Vår lördag bjöd på lite väl mycket roligheter under för snålt tilltagen tid.
 
Handboll 8.30-10, gympa 10.45-11.30 och bowlingkalas för Elsalie 13-15 samt övernattningsbesök av Josefine med barn. Kul, men stressigt!
 
För att få i barnen något litet av substans innan kalaset förberedde jag vatten i en kastrull innan gympan, så att jag snabbt kunde koka lite tortellini när vi kom hem därifrån. Elsalie skulle för första gången vara hemma själv dessa ca 55 min och vi gick igenom hur hon kunde ringa mig på FaceTime vid nödfall.
 
På väg hem från gympan tänkte jag knapra in ytterligare på tiden och ringde stortjejen för att be henne sätta på plattan. Hon svarade lite förvånat att hon ju redan hade ätit...
 
Jag hade alltså av misstag och vana inte bara hällt upp vatten i kastrullen utan också satt på plattan innan jag åkte...
 
Som tur är har jag en supersjälvständig tjej som helt sonika såg det som en uppmaning till henne när vattnet började koka. Hon hällde i pastan, kokade, hällde av i durkslag och blandade med smör. När jag kom hem var plattan avstängd och disken iplockad i diskmaskinen! Inte illa va?
 
Så nu inser jag att hon växt en bit till, min stora, lilla tjej. Inte för att jag vill att hon ska hålla på med spisen i min frånvaro direkt...men jag vet att hon kan!
 

Kommentera

Publiceras ej