Misslyckad middag

0kommentarer

Har varit så sjukt sugen på pizza i några dagar nu, särskilt kebabpizza. Idag passade det så bra eftersom vi först skulle på drop-infika på Elsalies skola efter jobbet och själva matlagningstiden på eftermiddagen åts upp av visning av höstens målaralster och olika filmvisningar på barngrupper där man på sin höjd känner igen 3 stycken. Morotskakan satt dock som en smäck.
 
När vi hämtade ut den väl genomtänkta pizzan (hälften vesuvio, hälften kebabpizza) spreds en oemotståndlig doft i bilen och saliven rann till.
 
Väl hemma utbröt kaos. Stora tjejen HATAR tydligen pizza och äter endast en minibit avskrapad pizzabotten från Vesuviohalvan medan lilla tjejen vräker i sig pizzasallad men börjar gråta när jag säger att hon också måste ta lite av pizzan. Hon slickar lite på en avskrapad kebabbotten, lägger sig ner på golvet med tårar rinnande och skriker:
 
-Jag tål inte pizza!
 
Poppis, verkligen!
 
Jag då, som fantiserat om kebabpizzan sedan beslutet igår, upptäcker till min fasa att jag glömt det viktigaste; såsen vid sidan av (alt. Ingen sås)! Jag kan bara inte äta kebabsås! (Hm, undra varför barnen är så kräsna...)
 
Så en knapp fjärdedels Vesuvio fick jag äta till en skrikkavalkad och nu sitter jag här och känner mig så blåst på konfekten. Barnen är dock supernöjda och sitter och käkar ostmackor för glatta livet. Suck!

Kommentera

Publiceras ej