Är en resesnobb tyvärr

0kommentarer

Är på tjänsteresa i Slovakien. Mitt företag har en fabrik här och jag borde kanske hänga här lite mer frekvent, men när det i princip tar en dag att resa hit och en dag hem, så prioriterar man bort just den här resan. När klockan ringde 4.20 igår så var min enda glädje att jag i alla fall fick ta på mig nya kavajen och känna mig lite fräsig.
Flyg till Berlin, superkort transfer med byte av terminal fick upp pulsen lite, sedan flyg till Budapest och som härlig avslutning 2,5 timme taxi in i Slovakien innan jag landade i lilla, gråa Roznava. Tyvärr är denna plats inte mycket att skriva hem om. Hotellet "black eagle" möter en med otroligt, huvudvärksframkallande, inpyrd rökdoft. Rummen är ok. 70-talsstandard men är inte rökiga i alla fall. Efter en ganska smaklös lunch på "tre rosor" där jag gav mig på risotton eftersom vegetariskt känns bäst i länder med kanske inte full fokus på ekologisk kött och bra djurhållning, kände jag mig lätt illamående och så trött. Jag och min kollega jobbade några timmar på hotellet, som har förvånansvärt bra wi-fi! Sedan tänkte jag att jag skulle vara lite "Martina haagsk" och uppleva staden med löparskorna på. Det gick väl sådär... Förutom att alla trottoarer är otroligt slitna och man måste hålla blicken i backen för att inte snubbla, så verkade de sluta lite hipp som happ och efter några återvändsgränder i områden jag kanske inte kände mig supertuff i, så hittade jag en fotbollsplan att springa runt istället. Inte mycket till sightseeing.
Jag kom ut i alla fall och fick lite luft innan det leverantörsmöte som väntade på kvällen med avslutande middag på "tre rosor" igen...smask! Idag blir det fabriksbesök och möten halva dagen innan vi påbörjar resan hemåt igen. Är en så mesig resenär, längtar redan efter svenskt kaffe och god mat. Jag är för evigt dömd till svennesemestrar. Är det någon mer än jag som är resetönt och inte kan slappna av på gråare ställen än Borås?

Kommentera

Publiceras ej