Pennyhelg

0kommentarer

Inget fel på kreativiteten i alla fall.
 
 
Jordgubbsmacka, varför inte?
 
Ännu en mysig morgon med den här filuren. Vi har en skön lunk när vi är själva. Vi gör inte mycket men dagarna flyter på och jag känner att vi återhämtar oss.
 
Igår kände jag mig hemsk när jag missat att "gympastiken", Veckans höjdpunkt enligt Penny, var inställd. Hela morgonen peppade vi men fallet blev så otroligt långt när vi kom fram och dörren var låst. Skrik, gråt, rulla runt på marken och till sist tyst sorgsenhet. Så deppigt!
 
 
Vi fick köra hemmagymnastik istället på studsmattan. Sedan fixade vi med förrådsprojektet och jag gick loss bland gamla färgslattar.
 
Någon som minns gamla köksväggsfärgen eller den rosa, senast använd på gungelefant när jag väntade ut Penny i magen? Lite ojämnt blev det pga skitsvårt att tejpa rakt! Men hey, det är ett förråd.
 
Sedan kom Maria och Loke förbi på middag och lekhäng. Barnen lekte och bråkade högljudt. Men det fanns även plats för dans.
 
Ingen kan vara ledsen i danskjol!
 
Idag vaknade vi käckt av brandlarmsbatteriet, som rimligt nog var slut just 6.15 när Penny precis börjat småblunda igen efter ett blöjbyte och morgonvälling. Här ska dagen inte slösas bort, det är ju ändå söndag!
 
Idag ska det pusslas golv inne i förrådet om Penntrollet går med på att inte ha full uppmärksamhet varje sekund. Håll tummarna!

Kommentera

Publiceras ej