Nu minns jag varför jag ogillar tåg

0kommentarer

Aaahh nu har jag landat i soffan hos Julia efter 3 timmar i skärselden aka sj:s snabbtåg. Jag hade helt glömt bort exakt hur illa jag mår på tåg. Fy faan!
 
Peppen var enorm när jag gav mig iväg från jobbet och lämnade av bil samt husnycklar till syrrans Carl. Jag var ute i god tid för att hinna äta en matig lunch/fika på stationen eftersom jag ändå förstod att jag måste grunda ordentligt.
 
Jag strosade runt på pocket shop, köpte TVÅ tidningar, choklad och kokoschips. Jag kollade upp vilka podcast jag skulle prioritera och njöt i fulla dag....
 
....klipp till 10 minuter senare. Illamåendet kommer som ett slag i magen och tar över hela mig redan innan Alingsås. Huvudet snurrar, benen skakar och salivproduktionen är i paritet med en spottlama. Jag är helt paralyserad och kan glömma min sköna egentid. Allt krut måste nu läggas på att överleva. Byxorna måste knäppas upp och podcaster går inte att lyssna på överhuvudtaget, jag orkar inte ta in några intryck. Jag kan inte ens somna på grund av illamåendet. I Skövde funderar jag på om jag bara ska hoppa av och ta ett senare tåg. Men jag kämpar och härdar ut.
 
Att få gå av på Stockholms central var ljuvligt. Äntligen får jag stå och kippa efter frisk (nåja) luft på perrongen med skakiga ben. Jag överlevde!
 
När jag sedan tar mig hem till Toni och Julia och får soppa, macka och vin samt kan sjunka ner i deras soffa, är allt härligt igen.
 
Helgen startade lite svajigt men nu kan det bara bli bättre! Imorgon tar vi oss ut till Nacka någonstans och vår träningstjejhelg tar vid. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej