Ensam bland 120

1kommentarer

I helgen var jag på Boozt goes Stockholm, en träningshelg arrangerad av bland annat Annika Sjöö och Åsa Berggren. 
 
Jag har så länge velat åka på en träningsresa, helst någon längre, men en helg var vad jag kunde pressa in i mitt liv. Jag åkte dessutom med en av mina allra bästa kompisar, vilket gjorde det hela ännu finare.
 
 
 
Och vi hade det verkligen toppen. Så mysigt att få hänga en hel helg, träna, äta gott och spa:a. Förutom träning fick vi dessutom en föreläsning om "kropp, makt och sex" (titeln lovade väl lite väl mycket mot vad vi fick, men Åsa Berggren som person var superhärlig....), makeup-kurs (Gäääsp, om du frågar mig), mycket bra "riktad" shopping (träningskläder och smink) och riktigt god mat. Skeppsholmens spa var jättefint och det var så underbart att vi under hela helgen endast rörde oss bland kvinnor. Väldigt befriande!
 
Men en sak skaver dock. En del av suget till organiserad resa, istället för att bara träna extra mycket en helg själv, är ju att vara en del av en gemenskap. Att uppgå i kollektivet. Men varför undviker jag då till varje pris detta??
 
Hela helgen höll vi oss noggrant till oss själva, undvek gemensamma promenaden och hade till och med en problematisk middag där vi försökte få våra bordsgrannar att INTE prata med oss, utan att lyckas riktigt bra dock. 
 
Jag är lika delar avundsjuk och avståndstagande när jag ser på kollektivet. Det verkar så härligt att bara hänga med i gänget, gå all in. Men jag kan verkligen inte. Jag har ju alltid tyckt att demonstrationer är läskiga, även om de handlar om "bättre skolmat". En del går på konserter endast för att känna sig euforiska i grupp, jag älskar det...på avstånd! Min eviga plats är långt fram men lääääängst ut på kanten. Så trist av mig, men det är väl något jag får acceptera hos mig själv. Ensamvargen.
 
Men det går att uppleva allting på avstånd och ändå njuta. Tur det! Så jag dansade Jive och hade skitkul. Och den goodie bag man fick med sig var på riktigt grym! Så nu sitter jag och njuter av min helg med ansiktet målat i en ansiktsmask med värmeeffekt.
 
Träningshelg, det vill jag åka på ofta!

1 kommentarer

Anonym

14 Apr 2016 09:26

Haha. Försökte få dem att prata med oss! Det var snarare försökte få dem att INTE prata med oss😘

Svar: Oj, missade så klart det viktigaste ordet INTE!!! Har nu uppdaterat inlägget, det blev ju helt fel....
Cissi

Kommentera

Publiceras ej