En usel mor

0kommentarer

Åh, jag har verkligen gjort bort mig.
 
I tisdags tappade Elsalie äntligen sin ena framtand. Det är tredje tanden som ryker men första gluggen (eller första "glöggen", som hon glatt säger) eftersom de två tidigare tänderna redan hade en ersättare framväxt. Hon är så stolt, så stolt och försöker läspa så mycket som möjligt.
 
 
En klasskompis drog ut den i skolan och direkt när hon kom hem skyndade hon sig att lägga tanden i ett vattenglas, ivrigt pratandes om tandfen.
 
Nästa morgon vaknar hon tidigt och mitt hjärta fryser till is när jag vaknar av hennes hoppsasteg mot köket och jag inser att jag har glömt att byta ut tanden mot en tia...Glömt! Vem gör så???!!!
 
Hennes otroliga besvikelse var så hemsk att se. Hela kroppen hängde. I panik försökte jag skicka iväg henne för att klä på sig mumlandes något vagt om att "tandfen nog inte är riktigt färdig än" och "det har varit en tuff arbetsbelastning för tandfen just i natt...har jag hört". Hon går iväg och jag slänger i en tia, men just då kommer hon in i köket igen! Argt blänger hon och säger att hon ser mig. Hon skriker sedan att hon ska berätta för ALLA att tandfen inte finns och marscherar sedan iväg.
 
Förlåt.
 
Idag åkte vi till min mamma för att fira hennes födelsedag. Elsalie skulle till sin pappa och kunde inte med, men då skickade hon sin finaste grej istället.
 
Jodå, klart mormor ska ha tanden.
 
Mormor är klokare än mig och skickar tillbaka detta:
 
Kan tandfen vara uppstånden? Vi får se på måndag när hon kommer hem till oss.

Kommentera

Publiceras ej