Att springa eller inte

0kommentarer

Den senaste tiden har jag fått så otroligt dåligt löparsjälvförtroende. Jag har tappat lusten och hittar hela tiden ursäkter. 
 
Göteborgsvarvet är om 6 veckor och Jag springer inte ens en gång i veckan. Jag tränar ju annat så klart, styrka och HIIT-pass...men det är ju inte löpning. Orienteringen i måndags var en punktinsats och det var verkligen superkul, men nästa möjliga tillfälle för detta är typ om 3 veckor. Långt ifrån de där tre passen i veckan som jag borde göra.
 
En stor bov är ju brist på tid. Jag orkar inte rodda runt så mycket med barnvakt och fix för att kunna springa och när jag inte springer sjunker självförtroendet och jag börjar undvika löpningen. Som en ond spiral.
 
Men idag hoppas jag att det vände! På jobbet har vi ledarledd göteborgsvarvsträning varje fredag lunch och idag var första gången som jag kunde hänga på. På programmet stod tröskelträning och jag var skitskraj. Som tur var såg jag inte innan att jag hade glömt handduk, då hade jag antagligen struntat i det (så svag är min motivation just nu) men när jag stod där efteråt och baddade bort duschen med pappershanddukar från toaletten, kände jag ren glädje!
 
Så hoppas, hoppas att jag nu fick lusten tillbaka. Annars blir det tufft i maj. Här är dagens träningskompisar:
 
 

Kommentera

Publiceras ej