Spontan myskväll

0kommentarer

Åh jag blir så glad när jag ser den här bilden, disken från gårdagen:
 
 
Igår, på en helt vanlig torsdag bjöd jag helt spontant in till kompishäng. Jag hade fått nog av ensamma kvällar och kände lite att livet rinner iväg i oändliga tv-kvällar, som inte en jävel minns efteråt.
 
Man säger ju ofta att man under vardagar är så trött och att man inte orkar. Men på allvar, blir man verkligen piggare av att hänga hemma i tv-soffan? Man är ju lika konstant trött ändå.
 
Så jag bjöd in Emelie och Sara på efterrätt och vin efter barnnattning. Så okomplicerat!
 
I ren glädje råkade poppa popcorn utan lock och slängde fram vad jag hade i skåpen. Mitt bästa knep är ju dessutom att bjud in till en tid då det är mörkt ute, släck ner inne och tänd ljus. Vips så behöver du inte dammsuga! Så det där som ofta kan hindra oss ifrån att göra vardagarna mer innehållsrika, städning, fixa mat och trötthet, är ju egentligen inget problem. Jag var fylld av energi efter vår snick-snack-kväll och känner att ekorrhjulet blev pausat.

Kommentera

Publiceras ej