Söndagsutflykt

0kommentarer

Vilken härlig dag det blev idag! Perfekt höstväder och en mysig utflykt till Strömma farmlodge utanför Varberg med grannen. Maria hörde av sig spontant i morse och jag och Penny hängde på. Vi skulle bara till Åsa först för att köpa ett ankare som Michael nätshoppat. Jomenvisst, varje sjömansfamilj borde väl ändå ha en sådan här prydnad.
 
Så efter ett stopp i Åsa styrde vi vidare mot Strömma. Vilket mysigt ställe! Vi handlade lite i gårdsbutiken och lunchade sedan länge i solen. Helt ljuvligt! Jag kände mig till och med lite blossig på kinderna efter allt solsken. Även om jag ser lite plågad ut på den här bilden, jag snott från Maria, så var det ju varmt och skönt i solen. 
 
 
Jag skulle verkligen vilja hänga mer i detta området! Deras bed and breakfast såg så otroligt mysigt ut och då skulle man kunna kombinera med Öströö fårfarm och kanske en av de spelningar som annonserades på farmlodgen, tex Amason eller Frida Hyvönen. Sedan lite shopping i gårdsbutikerna innan man åker hemåt. Det låter väl som en perfekt tjejhelg eller familjemyshelg?
 
Ibland blir jag helt tokig över alla härliga saker man skulle kunna göra om man hade obegränsat med tid och pengar...

Kommentera

Publiceras ej