Lördagsmys

0kommentarer

Det som på pappret såg ut som en väldigt stressig lördag, landade i en ganska så underbar sådan.
 
Efter frukost bad jag Elsalie att byta om till sina danskläder samt packa ner kalaskläder till kalaset vi bara skulle komma lite sent till. Penny blev då djupt avis och ville prompt också vara "sessa". Så jag rotade fram Elsalies gamla dansklänning till henne och medan jag och storasyster packade väskan, klädde hon sig färdigt!
 
Klart för utgång! Kan hända att hon liiite överstyr när hon fick fria tyglar...
 
Dans i Göteborg väntade och sedan direkt till kalas. Jag och Penny fick vara utan tårta och hängde hemma. Vi samlade bland annat in ballongerna från hennes kalas förra helgen och hon var sådär ljuvlig som barn kan vara. "Antastiskt mamma" sa hon om och om igen. Och det var ju ganska fantastiskt, vi bråkade ju inte en enda gång.
 
Vi hämtade stortjejen på cykeln och jag fick mig ett träningspass när jag ledde cykeln hem med Penny i cykelsadeln och Elsalie på vanliga sadeln. 
 
Sedan hade vi en fin eftermiddag med inlines/sparkcykelträning, lövkrattning och kreativ verkstad.
 
 
Elsalie kollar mycket på barnprogrammet Pinata och där sjöng de häromdagen om hur bra det är att ha en egen vindbrygga. Ganska kul sång/sketch och Elsalie ville så klart ha en egen.
 
Kul idé! Vi satte igång men jag ångrade mig väl någonstans vid middagstid....
 
 
Vindbryggan ska vara på hela tiden!
 
Men nu har tjejerna badat och haft turbanfest i soffan och jag sitter nöjt och myser över att de ju faktiskt kan vara sams ibland.
 
 
Helg med riktig helgkänsla! 

Kommentera

Publiceras ej