Kreativt jobb pågår

0kommentarer

Ibland så...idag påbörjade jag och stora tjejen ett projekt. Tanken är att vi ska sy en prinsessklänning ur den här boken:
 
Elsalie fick den av extrafarmor Lotta för ett tag sedan och vi har bläddrat många gånger i den. Jag tror ju alltid att jag kan sy bättre än vad jag kan och idag gav vi oss på följande mönster:
 
Tanken är väl att det ska bli något liknande den här, fast av tygbitar vi hittat här hemma.
 
Så vi har klipp sönder gardiner, påslakan och ett draperi. Tvättstugan sjuder av aktivitet och vi har verkligen haft det jättemysigt. Jag nålar, hon klipper och medan jag styr symaskinen så trampar hon på pedalen.
 
Nu kan det ju dock vara så att boken är skriven för folk som faktiskt kan sy och jag får googla uttryck hela tiden. Det här med att sy rynkstygn för att få till en ordentlig puffärm var ju visst inte någon lek. Hm, vi har knappt hunnit halvvägs idag och måste dessutom köpa en dragkedja för att få ihop den men jag börjar redan oroa mig lite att det inte kommer gå att avsluta projektet pga bristande kunskap. Det är ju det sista momentet som verkar roligast när man kan dekorera den med band, pärlor och brodyr. Som sagt, jag har ju tagit mig väldigt mycket vatten över huvudet så håll tummarna att jag inte gör Elsalie besviken.

Kommentera

Publiceras ej