Hon har inte fått det från mig

0kommentarer

Lördag och jag är så otroligt sugen på godis. Perfekt, jag behöver ju inte ens smussla för barnen.
 
Efter Pennys gymnastik skickade jag iväg Elsalie för att handla smågodis på gatans godisaffär. En hel hundralapp fick hon med sig för säkerhets skull och jag gav henne inga förmaningar om att bara ta en liten, lagom påse. Tvärtom, jag påminde henne två gånger om att det ska räcka till Penny och mamma också..,
 
Så när hon kom tillbaka igen rann snålvattnet till och jag i princip slet påsen ur händerna på henne....antiklimax! Hon har verkligen handlat en liten, lagom påse. Faaan! Hon lämnar ordentligt tillbaka 82kr och tar en (en!) godis.
 
De följande timmarna för jag en hård kamp med mig själv. Jag vill ju bara trycka i mig godiset, men inser att de där ynka bitarna i påsen ju skall räcka till barnen också...Så jag i princip, matar dem med godis för att själv kunna äta, regeln är en till Penny, en till Elsalie och två till mig. Inte min finaste mammastund.
 
Så tar påsen slut orimligt tidigt. Då kanske man kan tro att jag skärper mig lite och inser att nog var bra för mig. Men nejdå, då börjar jag tjata på Elsalie att gå och köpa mer. Jag vill nämligen inte ta med Penny dit pga tvååringskänslor ihop med ett rum fyllt av godislådor är så otroligt jobbigt.
Elsalie säger då lite trött att:
- Mamma, jag tror nog att det räcker med godis idag.
Faan!
 
Hon ångrar sig sedan dock framåt kvällen och jag får min fix. Vilket lågvattenmärke det var idag. Att min måttliga dotter skall bete sig så vuxet vid helt fel tillfälle.
 
Men mellan godisvarven hängde vi i trädgården och kastade frisbee.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej