Folk leker bara fotografer och allt är sig likt

0kommentarer

Vi hade engångskameror på borden på vårt bröllop. En kul grej att få se hur ens gäster haft det under middagen och om bordsplaceringspusslet fungerat. Så det var med ivriga steg jag gick för att hämta ut bilderna häromdagen.
 
Men herregud vilken chock det var att se resultatet. Inget har hänt på fyllefotofronten sedan man använde engångskameror på riktigt! Jag blev direkt tillbakaskickad till gymnasiefester med dessa suddiga bilder med folk ur fokus, bilder tagna rakt ut i luften på....inget? folk som inte vill vara med och duckar undan, minspel som gör att man har svårt att se vem det är på bilden (dvs deras riktiga ansiktsuttryck UTAN filter) och vad sägs om klassikern "jag fotar dig som fotar mig, dvs kort på en engångskamera med ett halvt ansikte bakom....Oj, oj, oj det kanske inte blir något collage av just dessa bilder...
 
Men jag blev samtidigt så glad. Detta betyder ju att folk är ju precis lika ruttna på att fota som mig egentligen. Det är ju bara med dagens digitala teknik som de lyckas framstå som proffsfotografer allihop. Jag är ju bara lite latare och nöjer mig med en bild och tänker att det nog inte blir bättre ändå. Jag fick lite upprättelse! Jag kan ju också skärpa mig och ta om en bild 20 gånger samt lära mig en fotomin...
 
 Typ så här (krävde dock bara två klick, får jobba på kvantiteten).

Kommentera

Publiceras ej