vårbestyr

0kommentarer

Nu har Michael åkt ut på havet igen och Elsalie till sin pappa. Det blir så tomt, tyst och tråkigt i huset och jag får anstränga mig så att inte Penny dessutom får dras med en deppig mamma.
 
Vi fick i alla fall två fina vårdagar hemma innan han åkte och Michael gjorde ett ryck i trädgården. Barnen fick till sin glädje hjälpa till och vattna.
 
Nu är det bara lite krukor som ska fixas, gräs som ska klippas och rabatter som ska rensas. Men jag har ju hela helgen på mig...
 
Något som tynger mig är dock studsmattan, som står i småbitar och väntar på ihopsättning. Det är ju så sjukt jobbigt och tungt bara. En riktig utmaning varje vår och höst. Men med tanke på hur mycket lekande det kommer bli i den så är det väl värt att försöka åtminstone.

Kommentera

Publiceras ej