Saknad storasyster till låns ett dygn

1kommentarer

Äntligen är Elsalie hemma igen! Bara för en natt men ändå, oj vad vi har längtat. Penny drömmer om henne, vaknar och skriker efter Ia på nätterna och jag saknar hennes härliga sällskap.
 
På förskolan har Penny suttit som en igel vid hennes sida idag. Hemma har de både hoppat studsmatta, dansat, slagits om ipaden och myst i soffan. Allt Elsalie gör vill Penny också göra. När Elsalie använde en filt som mantel när de framförde Frost-sången, grät Penny tills jag hittade en filt att knyta runt hennes axlar också.
Det blir kämpigt imorgon när Elsalie ska tillbaka till sin pappa ytterligare en vecka. Farmor får ta första smällen när även jag drar till Asperö på bokcirkel.

1 kommentarer

Nina J

28 Apr 2015 21:12

Åh vilken härlig text. Vad glad jag blev av den. Ska ha den i åtanke nästa gång jag är på väg att fräsa irriterat åt mina. Att de inte är för givna. Kram!

Kommentera

Publiceras ej