Långträning med fint sällskap

1kommentarer

Idag tog jag chansen till att springa långt. Jag hade barnvakt och tänkte ta min vanliga runda på runt milen, men fick frågan att haka på Åsa på en långrunda och jag släpade mig ur min comfort zone och gjorde det! Jag menar, maraton-Åsa!
 
Vi åkte till Skatås och körde den härliga 8:an två gånger samt lite spring innan och efter. Och det gick bra! Ok, det var i lugnt prattakt men ändå, jag sprang 21,3km!! 
 
Så mentalt skönt inför Göteborgs-varvet! Och det där med prattakt...Åsa tog tre telefonsamtal under tiden där hon helt avslappnat pratade utan att flåsa och pratade på om allt möjligt med mig, medan jag svarade så kort jag kunde på hennes frågor för att ta mig runt. I slutet krigade jag mig fram.
 
Men vad mycket roligare det är att springa långpass när man är två. Vi hann ju faktiskt prata av oss om flera ämnen. Man får en extra motor! Tack Åsa för den fina helgen tillsammans.
 
 
 
 

1 kommentarer

Nina J

28 Apr 2015 21:10

Jag är så imponerad. Vad grym du är! Bra tjej, Åsa. : )

Kommentera

Publiceras ej