Kvinnokraft

0kommentarer

Vad jag är tacksam för mina kompisar!
Efter att ha bekymrat mig för studsmattans iordningsställande här på bloggen anmälde sig Åsa frivilligt och kom idag glad i hågen för att hjälpa mig. Vilken ängel!
 
Jag hade ju så klart inte förberett någonting då jag trodde att hon skämtade och var mest så glad för sällskap. Men hon menade allvar och hade arbetshandskarna redo!
 
Vi fick slita ganska bra med projektet. Delarna låg utspridda i olika föråd, bakom alla ikeakartonger med omonterade tvättstugemöbler och under både barnvagn, resväskor och en tung 50-talssymaskin. Men tack vare styrka, långa armar, en pall och ett ogräsverktyg som "fiskespö", så lyckades vi. Att sedan vår handkraft räckte till att spänna upp mattan känns härligt stärkande!
 
 
Så nu står den där. Jag och Penny har redan testat tilla jag blev lätt åksjuk.
 
Tack snälla Åsa! Nu blir maj månad lättare för mig. En stor guldstjärna till dig och dina muskler!

Kommentera

Publiceras ej