Frankrike

0kommentarer

Vilken ofrivillig sociala-medier-rehab jag varit på. Frankrike i fyra dagar med endast enstaka minuter wi-fi. Nyttigt, men jobbigt!
 
Vi har alltså varit och rekat en andra gång inför vårt bröllop. Vissa bitar har fixats andra har tillkommit (behöver man alltså en tekniker på ett bröllop???)
 
Barnen var med och mina föräldrar som barnvakt.
Vi fick några soliga dagar tillsammans, även om jag och Michael mest stressade runt på olika uppdrag.
 
Vi hann dock både träffa frisör, cateringfirman, florist, tårtbakare och kika på bröllopsstället. 
Vid det här trädet tänkte jag bli fru i september.
 
Elsalie hade nog den bästa semestern. Hon började med att shoppa loss på Köpenhamns flygplats. Halsband, jacka och hatt införskaffades. Hon till och med övertalade oss att köpa likadan jacka till Penny. 
-Vi vill vara tvillingar, mamma!
Resan blev sedan bara bättre och bättre med poolbad, sena kvällar (jag gillar att somna på restaurang!), lekplatser, obegränsat med glass och till och med karusellturer.
Att få bli passad av mormor och morfar var väldigt uppskattat dessutom.
 
Jag hade under fredagen dock en lite kämpigare upplevelse. Vi skulle på tårtavsmakning och fick skjuts med Michaels kompis Martin, som bor nere på Rivieran. Turen blev lång och på otroligt slingriga vägar, dessutom hade vi bråttom, så när vi väl var framme kunde jag inte hålla huvudet rakt pga åksjuka.
 
Hela tårtavsmakningen, som skulle varit en liten fin romantisk stund, halvlåg jag vid bordet och svalde saliv. Inte så sugen på tårta direkt. När tårttanten frågade om jag ville ha med bitarna i en ask, började jag till och med hulka lite.
Michael fick äta på ensam.
 
Men tårta blev det i alla fall och det ska bli kul att se den!
 
På bröllopsstället var det uppdukat för ett bröllop just den här dagen och det var både stressande och kul att se deras fina dekorationer.
 
Resan hem var dock en pärs med en sur Penny och idag, på jobbet, har jag känt mig mer död än levande.
 
Låt inte bilden lura er, Penny är en fullt utvecklad tvåårstrotsare!
 
Det ska bli så kul att gifta sig, men oj vad saker det är att hålla i huvudet!

Kommentera

Publiceras ej