En perfekt dag

0kommentarer

Idag har jag varit med om den där bästa känslan, som värmer så skönt och som man behöver uppleva då och då för att bli påmind om det fantastiska i att få vara mamma till två guldklimpar. Jag var iväg en sväng på Bokmässan och barnen var hos sina Onsalakusiner. Trots min korta utflykt hann jag sakna dem och blev glad när jag fick denna bild skickad av Cecilia:
 
När jag kom tillbaka fick jag de där "jag älskar dig"-kramarna, som är så otroligt härliga. De där när barnen kommer springande och kastar sig i famnen. Ljuvligt! De saknar faktiskt motstycke. De är kärlek i ren form!
 
 
Morgonen började mysigt och bra. Nakenfismys i tv-soffan.
 
Vid lunch hämtade jag dessa sköningar efter Noas ark:
 
Och vi hade en jättebra eftermiddag med sällskap av Sara, Leo och Stella. Lunch, fika och en del vuxensamtal mellan varven.
 
Sedan då Bokmässan. Jag var där endast för att lyssna en halvtimme på Annika Norlin. Tyvärr blev signeringskön för lång för att jag skulle komma hem med en påskriven bok, men det var kul att höra henne prata om sina texter och sitt skrivande. En snabb liten utflykt som gav mycket energi. Och sedan kramarna när jag kom hem. Det här var en dag av perfektion.

Kommentera

Publiceras ej