Ny dag, nya projekt

0kommentarer

Fint väder i två dagar nu och jag har verkligen försökt att smyga mig undan, hänga i soffan på altanen och lapa sol. Men jag blir hela tiden hittad av Mr Arbetsmyra. Så istället har jag stått i skuggan på framsidan av huset och först skrubbat och sedan målat trappan.
 
Ni ser ju, solen är inom räckhåll. Bara någon meter bort. Men nej då, det kunde jag glömma.
 
Michael och hans pappa kapade ett träd - ute i solen!
 
Nu har vi fått det lite öppnare vid entrén i alla fall.
 
 
Igår kom vattenspridaren fram för första gången i år och Elsalie körde loss.
 
Eftersom vi mest har mossa, som håller fukt i gräsmattan, så är vattenspridaren i det här hushållet endast till för lek.
 
Penny testade att gunga för första gången och tyckte väl inte att det var världsomvälvande, men helt ok.
 
Kvällen avslutades med grill och besök av Thomas och Rebecka. Nu känns det som om sommaren är här.

Kommentera

Publiceras ej