Lika som bär

0kommentarer

Jag som så länge tänkt byta profilbild på Facebook. Jag har ju så svårt för det där att lägga upp en bild, som man då uppenbarligen är så nöjd med att den ska representera dig. Dessutom förväntas det ju att like:sen ska hagla. Många kommer känna sig tvungna att skriva "snygging" och liknande för att jag ska känna mig sedd och glad. Åh, jag har så sjukt svårt för det där sociala spelet! Det känns så fånigt (Men mänskligt).
 
Fast jag vill ju inte heller vara den som har en 10 år gammal bild på sig själv i en snyggare, smalare och fräschare version. Att luras liksom. Nu är ju min bild redan tre år gammal och ett barn har hunnit bli till emellan, så det är ju hög tid.
 
Så skönt då att jag väcktes av Elsalie idag som skulle berätta att hon sett någon i tidningen som var så lik mig. Perfekt! Personen har ju till och med en bild-byline, så jag kan ju bara fota den rakt av. Hon är ju dessutom redan sminkad och fixad på bilden. Så får det bli!
 
På pricken tydligen. Jag behöver ju förhoppningsvis inte byta bild på ett tag heller. Jag har ju några år på mig. Skönt att slippa den våndan.

Kommentera

Publiceras ej