Möhippa

0kommentarer

Igår i 32 graders hetta vallade vi runt Nina på hennes möhippa. Svettigt som satan! Vi fick ställa in en del aktiviteter till förmån för ett svalkande bad i en liten sjö mitt ute i ingenstans på den västgötska slätten. Inte mig emot. Det där doppet var ljuvligt!
 
 
Vi hade då i 3 timmar hängt på Kolsbogården och tävlat i styltgång, sågning, flaskvältning, lerduveskytte, traktorrace samt bilrace med tvärtomstyrning. Allt detta i brännande hetta. Svetten rann om oss. Det var dock väldigt kul och trots mina eviga förluster kan jag rekommendera Kolsbogården, som ligger mitt ute i ingenstans nära Lekåsa.
 
 
 
Under eftermiddagen hängde vi i Alingsås med lite snälla uppdrag åt Nina att utföra. Hon fotade sig med lite folk, köpte glidmedel i och läste en dikt på lilla torget. 
 
 
 Efter det var det dags att åka till Christin, dricka lite skumpa, paketutdelning (Nina blev mycket nöjd över sina geishakulor), frågesport och ombyte inför middagen på Deli deli.
 
 
 
 Kvällen var tropisk och allt var väldigt mysigt. Pappa kom och hämtade mig, precis som på gamla dar' och fick till och med plocka upp mig "runt hörnet" och inte köra ända fram...
 
Penny hade varit hos mormor och morfar hela dagen och de skröt hejvilt över hur bra hon sovit, hur glad hon varit, hur många steg hon tagit och att hon bajsat på toaletten??!! Det sistnämnda visade sig vara en korv lagd på toalettgolvet i ett obevakat ögonblick utan blöja. Min min pappa kan konsten att överdriva (jag har lärt mig av den bäste...)
 
Helt slut och med vätskebrist kröp jag till sängs för att vakna två timmar senare av en mycket missnöjd bebis som ville ta igen för missat umgänge under dagen. Efter 1,5 timmes brottning fick så Penny äntligen nog och somnade om. 
 
En härlig dag med massor av tid att bara vara Cissi. Det behöver man oftare!
 

Kommentera

Publiceras ej