Att vara förälder...

1kommentarer

Efter så många dagar av tryckande värme kom då äntligen det förlösande åskregnet. Det finns väl ingen skönare känsla än när den tryckande luften övergår till fuktig, frisk och svalkande. Aaahh!
 
Jag fick träningslust och efter att Penny somnat satte jag igång med ett pass i trädgården signerat Mårten Nyhlen (läst ur tidningen Shape up).
Känslan efteråt var fantastisk!
 
Jag insåg att jag till och med varit så ivrig att jag slängt på mig träningsbrallorna ut och in. Lappen svajade lite käckt på rumpan.
 
 
Den härliga känslan försvann dock snabbt när jag precis tagit ett kliv in i duschen, hör Penny vakna och tillbringar sedan 45 min naken, böjd över en spjälsäng med brösten som någon slags obscen babymobil, hängandes i näshöjd på min stackars dotter. Ovärdigt är bara förnamnet.
 
Nu är jag i alla fall duschad och sitter med stora popcornskålen i knät framför tv:n.
 

1 kommentarer

Elsa på Hälsö

11 Aug 2014 12:36

ÄLSKADE MÄNNISKA!!!!
(Var har du varit hela mitt liv?!?)

Jag vet inte. Jag liksom både skrattar så att tårarna sprutar och är på väg att börja gråta. Ä n t l i g e n någon som förstår hur jag har det!!! Dessa situationer, obscena, makabra, pinsamma, prekära, ovärdiga ja allt man lyckas hamna i som periodvis ensamstående mor är ju ibland helt uppslitande. Jag förstår precis hur den här upplevelsen varit eftersom jag varit där rätt många gånger själv. Så j-vla befriande att höra någon annan berätta om det.

Men mest skrattar jag för att du är så himla rolig. Som vanligt. Skönt att jag hittat tillbaka i bloggvärlden! Detta blir min första-blogg, den man läser först och med mest frekvens.

TACK! Gulledej!

Svar: Åh Elsa, vad kul att du vill läsa! Du är ju liksom coolaste katten!
Ja, livet som deltidsensamstående mamma är ju allt annat än glammit. Fast härligt. Och besvärligt. Och...ja, du vet. Ibland känner jag mig starkast i världen, kysser mina biceps, plutar med mina nymålade läppar och har swag. Ganska ofta är jag just naken, stressad och i en ovärdig situation. Livet, rätt underhållande ändå.
Cissi

Kommentera

Publiceras ej