Motvikt

0kommentarer

Det är väl inte mer än rätt efter alla gnäll- och tyck-synd-om-mig-inlägg att jag postar hur en helt fantastisk dag ser ut när sjömannen är hemma.
 
Elsalie vaknade redan vid 6 i morse och kom till oss för att mysa och framförallt kolla om Michael var redo för lek. I cirka 15 min kunde han få mysa men fick sedan masa sig upp. Jag och Penny låg kvar till kvart i 8.
 
Efter frukost och familjesamling i soffan, skjutsade jag E till förskolan. Åh den lyxen att bara ha med sig henne. Inte en bebis som ska in och ut ur bil och förskola.
 
När jag kom hem var Penny trött och vi slängde på oss träningskläder, promenerade till gymmet, köpte kort och tränade. Visst, Penny sov inte hela tiden, som vi hade tänkt oss, men hon låg nöjd bredvid och kikade på oss när vi gymmade.
 
Efter gymmet svängde vi förbi pensionatet som ligger på vägen hem, för lunch. Soppa, pannkakor och kakbuffe. Sedan promenad hem.
 
Farmor Lotta kom på besök med fyramånaderspresent. Vi hämtade E igen, testade smakportion av potatis till P, Michael gjorde pasta och köttfärssås.
 
Efter middagen har vi intagit soffan igen, inspelat avsnitt av På spåret och myssss.
 
Ni ser, vårt dagdrivarliv är fantastiskt!

Kommentera

Publiceras ej