Ketchupeffekten

0kommentarer

Vi kan verkligen gå flera dagar hemma utan att träffa någon, ibland är det skönt och ibland är det ensamt. Elsalie tycker nästan alltid att det är tråkigt.
 
Igår blev det dock full pott när vi fick inte mindre än tre besök! Pennys farmor tog en runda med vagnen och fikade lite, Evvis och Carl kikade in på väg ner till spabesök i Varberg och sedan kom Hanna och Ebba på lunch och lek.
 
Igår hade jag en väldigt lyckad läggning av Penntrollet.
Peppar, peppar så har jag kanske hittat en nyckel för att slippa hänga i sovrummet hela kvällen. Penny tar god tid på sig att komma in i djupsömn och hon somnar helst nära.
 
Så jag låg hos henne en timme, mellan 20 och 21, trots att hon somnade efter cirka 10 min. Jag fick stoppa in nappen ett par gånger och lägga handen på henne då och då när hon rörde sig. Efter en timme stensov hon....ända till 5.20, käkade och somnade sedan om till 7.30. Inte illa va?
 
Så ikväll kör vi samma grej och hoppas på att kunna förkorta timmen. Sedan inser jag ju att jag skapar en dålig vana med att hon får ligga i vår säng, men men jag måste få allt att funka under den tiden Michael är borta.
 
Under tiden får jag sådana här bilder från sjömannen. 
 

Kommentera

Publiceras ej