Hormoner

0kommentarer

Vi måste snacka det här med hormonåterställning efter graviditet. När tar det slut?!
 
Efter att jag slutat pumpa så fullkomligt rasar håret av mig. Överallt hittar jag långa, blonda hårstrån. I mat, på Pennys leksaker, i Michaels strumpor, i Penny mun...Så äckligt! Och då ska vi inte ens diskutera golvbrunnen i duschen
 
I dag när vi åkte på middag till Erik och Pernilla fick jag försöka undvika hårbollsattack mot deras hem genom att sätta upp håret.
 
 
Som grädde på moset har dessutom min hy fullständigt exploderat. Jag har sett ut som en hormonstinn tonåring i flera veckor. Jag har fått jobba med underlagskräm och mineralpuder i mängder. Jag har fått bygga upp mitt ansikte i höjd med finnarna. Nu börjar det lägga sig, men jag hänger fortfarande med en del oönskade kompisar.
 
 
Är det någon som kommer ihåg när det här eländet brukar sluta?

Kommentera

Publiceras ej