Fullsmockad dag

0kommentarer

Idag har vi krämat ur det sista av julledigheten. Först fick vi besök av Åsa och Olle. Olle är bara cirka två veckor äldre än Elsalie och Åsa är min kollega. Så vi gick och vaggade ihop på jobbet under 2009.
 
Det var så mysigt att ses och jag tycker nog ändå att vi fick några meningar utbytta mellan barnens önskemål om uppmärksamhet. Ibland känns det som om dagarna är fyllda till bredden av att hitta på avledningsmanövrar för Elsalie så att jag kan få avsluta något. 
 
Efter lunch var det dags att packa in flickorna i bilen och åka till svärmor, där Penny fick stanna en stund medan jag och Elsie roade oss. Vi gick på bio och såg Emil och Ida i Lönneberga. Jättemysigt, även om jag nickade till ett par gånger. Den var fint tecknad, Astrids röst var med och det var de mindre kända historierna som avhandlades.
 
Det var skönt att få komma iväg ensam med stora tjejen ett tag och kunna ge henne full uppmärksamhet. Hon har ju fått stå tillbaka under de här fyra månaderna, särskilt när Michael är borta. Och hon protesterar ju så klart. Revolterar lite. Så det kändes väldigt bra att sitta där på bion och hålla hennes hand. Att lyssna klart på allt hon ville säga i bilen och bara vara där. Imorgon skall hon till sin pappa i en vecka, så det var skönt att få göra det här just idag.

Kommentera

Publiceras ej