Dåligt samvete-inlägg

0kommentarer

Ursäkta mitt extremt dåliga bloggande, men Mr Aktivitet är hemma och tiden går så otroligt fort.
 
Igår satt vi och planerade resterande 3 veckor av Michaels hemmatid och insåg att vi i princip har något inplanerat varje dag. Varför blir det alltid så? Jag tänker jämt att när han kommer hem då ska vi minsann bara mysa och ta det lugnt men istället gör vi saker hela tiden och jag är ganska trött när mina ensamveckor närmar sig. Detta är ju för att jag är en mycket tröttare människa än honom. Jag behöver ta det lugnt. Han har litet sömnbehov och är ganska rastlös. 
 
I alla fall, igår fixade vi pass till trefjärdedelar av familjen. Elsalie måste vänta på påskrift av sin pappa. På söndag drar vi till Bergen (inte för att Norgeresa kräver pass men tanken slog oss att vi borde uppdatera våra pass i tid) eftersom Michael ska på en tvådagarskurs och jag kände inte för att familjen skulle vara splittrad mer nu, så vi hänger på. Jag har ju dessutom aldrig varit i Bergen, så det blir härligt. Pennys första flygresa.
 
På eftermiddagen var det dags för Elsalies plask och lek i simhallen. Hur lyckas jag, simhallshataren, att glatt utan att tveka, anmäla båda mina barn till simskola? Elsalie gör dock stora framsteg i huvuddopp, så jag antar att det är värt det.
 

Kommentera

Publiceras ej