3. En grej jag skulle vilja lära mig.

0kommentarer

Att dyka! Jag lider lite av att inte kunna dyka. Inte för att jag är någon vidare badare, tvärtom jag är ju en badkruka av rang. Men de få gånger jag verkligen ska till och väta ner mig så hade det ju varit så tjusigt att göra ett snyggt dyk från klippan istället för att hasa sig i från någon stege eller långsamt vandra i från strandkanten. 
 
Jag vet inte vad som gick fel i min barndom, när alla andra lärde sig. Jag minns ju att man övade, typ ramlade sittandes i från bryggan, men det blev aldrig något. Kanske var det att jag var öronbarn med badmössa, fetvadd och allt vad det innebär, kanske var det att jag hade svårt att släppa kontrollen (man kastar ju sig ändå med huvudet före!) eller så är det helt enkelt så att jag inte ens då hade en enda smula akrobatik i kroppen? Trist är det i alla fall. Badkruka OCH fulbadare. Elsalie och Penny kommer skämmas ihjäl under tonåren.
I somras var det väl dock inte läge att börja öva...

Kommentera

Publiceras ej