15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen...

1kommentarer

...är kardborre! Jag som klänningsälskare har ju alltid strumpbyxor och det rimmar så fruktansvärt kass med alla dessa barnkläder, barnskor och vagnöverdrag fyllda av kardborreband. Jag är ständigt nopprig på eller får maskor som går. Det är jag jävligt trött på!
 
Fast det kanske stämmer väl in med min person att ha lite sunkiga strumpbyxor. Jag är ju en sådan där som ser fin och iordning ut på håll, men när man tittar nära så är allt lite skevt. Jag har klänning, men med noppriga strumpbyxor till. Jag är sminkad, men maskaran lämnar prickar på ögonlocken och pudret är lite klumpat här och där. Jag har gjort flätor, men håret är så flottigt att det är ju bara uppsatt som jag kommer undan med det...osv, Ni fattar. Men en dag så ska jag sluta vara så slarvig och hafsig. En dag. Efter att barnen flyttat hemifrån, då ska ni få se. Då ska jag sluta gå till jobbet i tandkrämsfläckiga kläder.

1 kommentarer

Nina Johansson

16 Jan 2014 09:45

Word! Häromdagen fick jag byta strumpbyxor i hallen för det var hål. Sedan fastnade jag i kardborren på jackan på bussen och slet upp de nya. Att hålla sig hel och ren är ett skämt! Jag är aldrig något av det.

Kommentera

Publiceras ej