make up

0kommentarer

Ni ser de här sötnosarna.
De som så oskyldigt sitter här och målar. Ser ut som små änglar...
 
Igår använde de mitt smink för att "göra sig fina". När vi hittade dem såg de ut som solbrända zombies med röd och grå ögonskugga, bruna kinder och maskara fantasifullt placerad. Tyvärr missade jag att ta en bild pga all ilska jag kände mot att mitt kära smink blivit besudlat.
 
Elsalie vägrade tvätta sig och det var skrik och gråt en lång stund. Emellan skriken ropade hon dock saker som:
- Kolla de fina ögonbrynen, mamma!
 och
- Jag ville ju bara vara solbränd!
 
Idag när vi skulle skynda oss iväg för att kika på en vardagsrumsmöbel, stod jag i badrummet och sminkade mig lite snabbt medan jag pratade med Penny. Inte förrän efter att jag med mineralpudersborsten noga borstat över hela ansiktet, kollade jag mig i spegeln och fick en chock! Det var alltså den borsten de använt till den grå ögonskuggan igår...,
 
Jag såg ut som om jag blivit gravt solarieskadad och extra svart hade fastnat lite kring mustaschen vilket gav mig en androgyn aura. Aaaaahhh! Tur att det gick att tvätta bort och nu ångrar jag verkligen att jag inte sansade mig och fotade. Jag måste börja tänka mer som en bloggare!

Kommentera

Publiceras ej