Desperate housewife

2kommentarer

Den här helgen har gjort något med mig. Jag har förvandlats till en hemmafru delux.
Flera timmars trädgårdsarbete igår, följt av kakbak. Idag blev min Ullaredstripp inställd och vad gör jag då? Jodå, jag syr gardiner till två rum, stryker, klipper gräset OCH städar hela nedervåningen minutiöst. Då menar jag verkligen noggrant, typ dammar, våttorkar, städar ur torktumlare och skåp noggrant. Jag byter till och med dammsugarpåse på vanliga dammsugaren och tömmer samt torkar ur dammsugarroboten.
 
Helt sjukt! Allt detta för att jag är utsövd och har tid. Det sjuka är att jag har njutit och haft lust till detta. På riktigt, lust.
 
Eller är det så att mitt boande har börjat, inför bebisen. Även om det känns sjukt onödigt att fixa så mycket nu. Det hinner ju bli skitigt flera gånger om och kakorna kommer vara uppätna för länge sedan innan hen kommer. Men boandet är ju inte alltid logiskt kanske? När jag väntade Elsalie kunde jag inte boa eftersom vi byggde om huset och flyttade tillfälligt till en sunkig sommarstuga, som vi hyrde. Jag tar kanske igen det nu också?

2 kommentarer

Anonym

12 May 2013 20:13

Kan tænka mig att gøra massa fotmassage om det hær boandet fortsætter æven efter jag kommit hem.....

Førresten masserade jag dina føtter iallafall två gånger førra friperioden.

Svar: Jag minns bara en enda. Men det är din fobi för hudkräm som ställer till det, man kan ju inte bara torrmassera.
Fast jag ser fram emot nästa hemmatur då!
Cissi

Nina Johansson

13 May 2013 21:14

Nu är du ute på hal is. Om jag skär ner på pysslandet så slutar du greja så förbannat! Eller är det det jag behöver? En långhelg alldeles själv i gula huset. Då hade jag också kunnat roas av sådant där... kanske. Imponerad!

Svar: Ha ha ha, det fick precis den effekt jag ville, avundsjuka. Lugn, jag har redan meddelat Michael att det är nu färdigstädat/fixat för mig det närmsta året. Nu lutar jag mig tillbaka och äter praliner i soffan med gott samvete.
Cissi

Kommentera

Publiceras ej