Trött, tröttare, tröttast

2kommentarer

Nu har den stora tröttheten rullat in. Den har verkligen tagit mig med storm. Det är så svårt att förstå hur man kan bli så trött att tårarna bränner innanför ögonlocken trots att jag mest skrotat runt.
 
Mitt tålamod är ju dessutom påverkat, så jag och Elsalie bråkar flera gånger om dagen, vilket också suger musten ur mig.
 
Nu måste jag införa en middagslur per dag under resten av graviditeten. För att inte förstöra familjefriden allt för mycket.
 
Det är väl inte konstigt att man blir så trött dock. Jag är kraftigt överviktigt, har smärta i ryggen och fogarna, är ofta uppe 3-4 ggr per natt för att kissa samtidigt som jag har en 3,5-åring som kräver sitt på dagarna. Jag tror att det blir skönt för oss båda att hon går tillbaka till förskolan på tisdag igen.

2 kommentarer

Kristin

12 Aug 2013 11:19

Inte konstigt att du är trött! Se till att få så mycket vila du kan och härda ut denna sista tid. Snart har du ett underbart knyte med den där fantastiska bebisdoften i din famn!

Svar: Jag längtar!
Cissi

Nina

12 Aug 2013 19:30

Oh din stackare. Trötthet och tålamod går tyvärr inte hand i hand direkt. Du kan inte tänka dig att gå och lägga dig i tid någon kväll?

Svar: Jag jobbar på det....
Cissi

Kommentera

Publiceras ej