Tandläkaren

0kommentarer

Igår klämde vi in ett tandläkarbesök för Elsalie mitt i kusinleken. Vi skulle äntligen få till det då det gått lite troll i det här med tandis.
 
I januari var hon på ett besök där hon vägrade att öppna munnen, så hon fick tid för ett nytt besök. En flytt kom emellan och hon blev skriven i Halland, så ny tid här fixades. Den passade inte, ny tid igen osv. Jag vet inte hur många gånger vi har ändrat tiden, men vi har i alla fall förflyttat oss ett halvår framåt utan att det blivit av. Ganska bra jobbat!
 
Så mån om att inte verka som en tandläkarrädd, oansvarig förälder, var vi i god tid på plats i väntrummet. Gaddarna borstades ordentligt innan och vi hade gått igenom vikten av att gapa ordentligt.
 
Det blev en jobbig start när tandläkaren ropade upp Hilda (hennes andranamn) och Elsalie blev lite förnärmad. Sedan tog det cirka 7 skeptiska minuter att hissas upp och fällas bakåt i stolen. Därefter användes 1-2 min till att räkna tänderna och på måfå skrapa på två av dem med kroken. Färdigt!
Kom igen! Är det det här vi väntat på i 6 månader?? Stort antiklimax. Jag har ju lagt ner fyra gånger så lång tid bara på att ändra tider. Kunde jag inte bara räknat hennes tänder och sms:at resultatet?
 
Elsalie var dock nöjd och fick med sig en elefantstämpel hem från presentlådan.

Kommentera

Publiceras ej