Sömn versus kroppsvätskor

2kommentarer

Innan man får barn så kanske man tycker att kiss och bajs känns lite ofräscht? Kanske inget man vill bli marinerad i? Framförallt inte någon annans kroppsvätskor.
 
Efter man fått barn kommer det in en faktor som skakar om lite i inställningen till detta; sömn.
 
I natt sov vi över hos mamma och pappa. Vi delade en dubbelsäng, Elsalie längst in, jag i mitten och Michael längst ut. Precis när jag var på väg att somna in så känner jag att det rinner något varmt på hela min mage och eftersom vi med vår tyngd skapat en schysst backe så rinner det på med ganska hög fart. Jag inser ju att det är kiss, känner på Elsalie nattlinne och trosor, som är dyngsura, men tänker ändå länge att jag skiter i det. Jag kan nog somna ändå. Sömnen är viktigare än fräschören!
 
Elsalie vaknar dock efter en stund och är ledsen eftersom hon fryser och då tar jag mitt förnuft till fånga. Hela familjen får flytta över till gästsäng nummer två istället. Tror du att jag och Elsalie tvättade av oss? Nejdå, lite halvhjärtad torkning med handduk fick duga och nya sovkläder. Som sagt, sömn går före ALLT!
 
Hade Michael legat i mitten och fått något på sig , då hade det dock blivit en annan historia. Men ge honom ett halvår med en bebis så ska ni nog få se...he he

2 kommentarer

Hemma sjömannen

10 Aug 2013 20:20

Vi får se vi får se!!! Lyckades få din dotter att pussa två grodor idag... Apropå fräschör.

Svar: Hon hoppas på prinsar
Cissi

Jenny

12 Aug 2013 22:05

Haha.... Det där känner jag igen!! Även om jag inte är gravid igen är man ju trött som en åsna emellanåt och skiter fullständigt i fräschören...

Kommentera

Publiceras ej