Hon är hemma nu!

1kommentarer

Idag hämtade vi Elsalie på Saltholmen för två sköna veckor tillsammans. Jag har längtat ihjäl mig, så nu är jag lite hög på känslor. Vill klappa på henne hela tiden.
 
Tyvärr blev det dock en lite brysk start eftersom hon hade fått en flis i foten som behövdes tas ut. Hon fullständigt ballade ur och skrek, sparkade och svettades. Vi ömsom lockade med mutor, ömsom höll fast henne och försökte få ut den med tvång. Hon skrek dock lika högt oavsett om vi bara tittade på flisen eller petade med en nål, ingen logik.
Vi började när vi satt på altanen efter maten, men efter en lång stund av skrik innehållande: aj, det gör ont, rör mig inte...osv så skämdes jag så för grannarna och vi fick fortsätta inomhus. Så som hon skrek så vet jag inte om det hjälpte, det kanske ringdes ett och annat samtal till socialen runt om på Karsegårdsvägen ikväll...
 
Efter cirka en timme fick vi ge upp ändå. Hon fick trots allt ta del av mutorna (hitta Nemo-filmen och glass) eftersom hon looovade att vi kunde ta ut den imorgon. Hon ska då sitta helt still....hm, vi har antagligen gått på en blåsning men vi ville inte förstöra hela första kvällen tillsammans. Det gjorde för ont i hjärtat.
 
Annars har vi idag varit på mvc för att kolla upp på bebisen. Allt var bra och vi skrev förlossningsbrev ihop med barnmorskan. Jag går in i vecka 38 imorgon och idag köptes skötbord. Imorgon hoppas jag hinna packa bb-väskan. Den mentala förberedelsen kommer väl igång snart också hoppas jag.

1 kommentarer

Lina

06 Aug 2013 07:16

Spännande Cicci, nu är det nära.
Trots allt roligt du skrivet så ser du väldigt pigg ut på bilderna för att befinna dig i v 37,38 imponerande!

Prova att ta ut flisen när hon sover, det funkar här :-)

Stor kram så ses vi

Svar: Tack!
Cissi

Kommentera

Publiceras ej