Fiskbullar

2kommentarer

Elsalie ÄLSKAR fiskbullar, jag avskyr det. Det här skapat ju så klart problem. Man vill ju göra mat som ens barn äter, men jag tycker dock att det är väldigt viktigt att äta tillsammans med sitt barn och då helst samma sak. Att inte säga att jag inte gillar det. Jag var superkräsen som barn och har nog helt klart tagit efter min mamma. Hon åt ju inte smör eller drack mjölk, då gillade jag ju inte heller det....
 
Nu har dock Elsies besatthet av fiskbullar löst det hela på ett smidigt sätt. Idag när jag frågade vad hon var sugen på till lunch deklarerade hon tydligt:
 
- Jag vill ha fiskbullar och potatis, men du får äta något annat för jag vill ha hela burken själv!
 
oj vad synd....
 
Så nu har hon mycket riktigt ätit en hel burk fiskbullar med potatis ( ok, det blev faktiskt två bullar över) och jag slapp. Perfekt!
 
 
Bakom henne pågår muffinsbak. Japp, ni läste rätt, jag bakar. Jag fick vissa påtryckningar av Nina häromdagen att det är något som ingår så här i slutet av graviditeten och jag böjer mig, sätter på mig förklädet, puffar mjöl på kinderna och ger mig in i det. 

2 kommentarer

Jossan

18 Aug 2013 17:52

Haha, så olika vi är! Nu blev jag så sugen på fiskbullar att jag gick ut i hällregnet och grävde upp potatis. Tilda protesterade, hon ville hellre ha köttbullar, men det lilla barnet fick vika ner sig för moderns obotliga aptit på konserver... 😄

Nina Johansson

18 Aug 2013 21:38

Vill tillägga att min brors favoriträtt när han var liten var fiskbullar och makaroner, alltså två saker med samma konsistens. Behöver knappt tuggas. Så det äter både hans och mina barn nu.

Och BRA jobbat Cissi! En kärleksmums också, så har du första veckans besök räddad. ; )

Kommentera

Publiceras ej