Damn you, yoghurt!

0kommentarer

Kan man vara allergisk mot yoghurt? Inte mejeriprodukter i allmänhet, bara yoghurt? I så fall är jag det! Jag har anat det innan, fått dålig mage och mått illa när jag ätit det senaste månaden.
 
Igår tog vi in på Sankt Jörgens spa med Michaels syster Cecilia och hennes Peter och det hela började väldigt bra. Vi tog en lunch ute vid poolen som var lite äventyrlig eftersom vi fick hålla i allt pga blåsten. Michaels salladsblad och en bit av min macka slet sig tex.
 
Sedan var det dags för 80 min gravidmassage för mig och det var helt ljuvligt. Min ömma rygg suckade av lycka! Tillbaka med de andra tog jag en vitaminsmoothie baserad på, just det, yoghurt.
 
Eftersom det regnade ville de andra gå in till innepoolen och bastun. Jag hängde på även om jag började känna mig lite vissen. 10 min senare fick jag fart mot hotellrummet istället och hann precis in, innan kroppen öppnade sig och hävde ur sig allt den kunde hitta i magsäck och tarmar. Jag kräktes så att jag spräckte ett blodkärl i näsan... Väldigt onödigt!
 
Jag kunde efter viss möda ringa ner till spa:t för en eftersökning av Michael. Jag var helt nere för räkning.
 
Illamående gav dock till slut med sig och jag kunde vara med vid middagen.
 
Nu blir det jag som håller mig ifrån yoghurten ett tag!

Kommentera

Publiceras ej